13 december 2008

 

Staakt het Vuren

Op de laatste dag van het jaar bezoek ik ieder jaar mijn moeder die in een buitenwijk van de grote stad `s G. woont. Als ik er voor de avondval naar toe rijd word ik al onrustig door verschikkelijke knallen van vuurwerk die vanuit de periferie wordt afgestoken. Op de route naar het ouderlijk huis door de wijken waar de huizenprijs onder het gemiddelde ligt komt men ook de meeste kopers van vuurwerk tegen die niet tot 12 uur `s avonds kunnen wachten. Hier wonen ook de mensen die ik er van verdenk niet goed een berekening te kunnen maken van de snelheid van de fietser en afsteek tijd van vuurwerk. `s Avonds neem ik meestal een omweg langs de wijken waar ik graag zou willen wonen maar waar de huizenprijs nog buiten mijn bereik ligt.

Staakt het vuren

Comments:
Ik vraag mij af of de huizenprijs een goede maatstaf is. Alhoewel, een bepaald verband is er wel, hierbij een passage uit de verordening van een naburige gemeente: "Algeheel verbod, Binnen een straal van 30 meter rond woningen (gebouwen) met een rieten dak en 100 meter rond bos- en duingebied mag geen vuurwerk worden afgestoken." http://www.wassenaar.nl/smartsite.shtml?ch=TER&id=68322
 
Een reactie posten



<< Home
This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Google