15 november 2008

 
.... ik heb het vorige artikel maar weggehaald, voor al die mensen die zich om de juiste redenen inzetten voor goede doelen. Helaas komen er ook vervelende mensen aan de deur. Het maakt ze niet uit of ze een nieuw energie bedrijf aan de man brengen of dat ze wereldellende verkopen. Het is voor hun de aanbieding van de week en komen niet verder dan een paar uit het hoofd geleerde dooddoeners.
Naschrift bij het verwijderde artikel: ik heb niets tegen goede doelen en tegen de persoon die met de collectebus langs komt. Ik steun ze. Ik vind het ook niet erg dat ze schokkende beelden tonen op de televisie om mij over te halen om geld te storten. Het werkt en mogelijk wordt er goed werk mee gedaan. Ik ben wel tegen het actief werven van donateurs waarbij de potentiele donateur een pistool tegen het hoofd wordt gedrukt. Nu lid worden anders loop ik mijn bonus mis. Nee u mag er niet over nadenken, u wilt toch ook helpen. Lees: "Het kan mij niet schelen dat u uit eindelijk lid wordt, het gaat er om dat ik tien procent krijg".
Helaas worden de goede doelen organisaties hierdoor gedwongen door de overheid. (volkskrant) De organisaties worden door de overheid gedwongen om minstens een kwart van hun inkomsten uit de ‘markt’ te halen. Dat kan alleen door fondsenwerving onder burgers, en door Europese subsidies. Pas dan komt het ministerie met de rest van het benodigde budget over de brug. De regels gelden vanaf volgend jaar, en alle organisaties zijn zich al hevig aan het warmlopen.

Comments:
Is de crisis nu echt begonnen?
 
mwah, misschien moet ik erbij vertellen dat ze opdringerig bleven na twee keer nee gezegd te hebben en geen afstand hielden. En na afloop nog een schop na gaven door afkeurende geluiden te maken. Ik denk inderdaad dat de crisis hier door begonnen is. Ik bedoel deze studenten krijgen een bonus bij ieder verkocht product. Het bonussysteem heeft ook de banksysteem opgeblazen. Ahold is hierdoor bijna failliet gegaan. Het bonussysteem haalt het slechte in mensen naar boven. Burn your bonus. Ik heb het niet over de collectant die met de bus langs komt, dan zijn vrijwilligers die hun eigen tijd opofferen.
 
Een reactie posten



<< Home
This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Google