28 maart 2009

 

licht uit, tv aan

21.00: Snel nog even 5 lichten uit gedaan. Ben een half uur te laat, maar Den Haag doet ook mee aan: Earth Hour. Mousse was verder toch goed bezig voor het milieu: de digitenne receiver op de redactie hield er mee op gisteravond. Met de hulp van tweakers : twee elco`s vervangen en nu hopen dat het apparaat nog een paar jaar meegaat. Niet zelf proberen: het is slecht voor de economie.

21.22: Mousse heeft 3 spaarlampen, 1 halogeenlamp, 1 led lamp gevoedt door grijze stroom uit gedaan.
21.26: levensduur van Elko`s

Labels: , , ,


Comments:
Dit is goed nieuws uit Den Haag. Ook is de post een bevestiging voor mijn stelling dat er geen grote besparing meer valt te halen met het afschaffen van gloeilampen. Of de halogeenlampen moeten daar ook onder gaan vallen.

Mijn LED lamp met 'gewone vitting' is weer buiten bedrijf. 1,8 Watt LED is te weinig voor boven je bureau. Dus dit is een negatief rendement van jewelste, misschien heb ik nog eens een andere plek om de lamp in te zetten.

Of Digitenne een top produkt http://with5.com/willem/blog/?p=146 gaat worden durf ik te betwijfelen, de nieuwe elco's zijn super, proficiat met deze actie. Ik was minder succesvol met de sensorbar van de Wii, Krijg een rijtje LED's niet aan de praat. Morgen Nintende bellen.

En die economie moet even uitzieken, je hebt al heel aardige PC beeldschermen voor rond de 100 EURO, koop dan maar even een tweede scherm.
 
complot (naschrift)
Ik heb inmiddels door verder te googlen geleerd dat de elco`s vervangen hadden moeten worden door 16v 1000 uf ipv 10v 1000 uf die de leverancier (samsung) er in heeft gestopt (de elcootjes waren onderbemeten) Met 16v 1000uf zou het een topprodukt kunnen worden.
Mijn collega die in verleden in de "winkel" heeft gewerkt meldde vol overtuiging dat de KPN hierop (korte levensduur) heeft aangedrongen bij de fabrikant op dat klanten de huurmodellen zouden gaan nemen (3 euro per maand)
 
Ach ik probeer het ook KC, het beste voor het milieu, "but can you stop progress?" Ik heb inmiddels zoveel apparaten die op standby moeten staan om te werken dat ik het gevoel heb, dat wat je links bespaart gooi je rechts het raam weer uit. Routers, TV's, digitale fotolijstjes, dvd recorders, draadloze telefoons, etc, etc, ze verlangen naar power
en willen maar aanwezig zijn in je huis middels een rood, groen of geel lichtje. Ze roepen je gewoon!
 
Een reactie posten



<< Home
This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Google