21 januari 2007

 

Telemarketing


Zo tegen het einde van ieder jaar wordt Mousse altijd opgebeld door meerdere oplichters met de vraag of hij interesse heeft in een gesprek over zijn financiele positie nadat hij bij Perspirant met pensioen is gegaan. Dit gebeurt meestal op zondag ochtend. Concurerende opinie dagbladen bellen Mousse geregeld `s avonds op of hij een abonnement op hun dagblad wil uit proberen tegen betaling van geld. Meestal bellen zij als Mousse net zit te eten. Af en toe belt er ook een energieleverancier als Mousse net naar de redactievergadering wil.

Als u als consument niet gebeld wilt worden, kunt u op twee manieren actie ondernemen: (bron: consuwijzer - opta)


Van te voren
Door u af te melden via de Stichting Infofilter, waar de meeste bedrijven bij zijn aangesloten. Voordat deze bedrijven consumenten bellen, checken ze eerst welke consumenten zich bij deze Stichting hebben afgemeld en deze consumenten worden niet benaderd. Let wel: u kunt dus nog steeds door andere bedrijven of organisaties gebeld worden die niet zijn aangesloten bij de Stichting Infofilter

Tijdens een telemarketing gesprek
Tijdens een telefoongesprek hoort de bellende organisatie actief aan te geven dat u zich voor dergelijke telefoontjes van dit bedrijf kunt afmelden. Hierbij maakt het niet uit of u door dit bedrijf gebeld wordt of door een call centre namens dit bedrijf. Het bedrijf dient dit onmiddellijk voor u in orde te maken, en mag hiervoor geen kosten in rekening brengen. Enkel een doorverwijzing naar de Stichting Infofilter is niet voldoende.
Mocht u hierover een klacht hebben, kunt u deze indienen bij ConsuWijzer middels het klachtenformulier.
Klachtenformulier Telemarketing

OPTA maakt aanpak telemarketing bekend

Consuwijzer - Telemarketing

Comments:
Heel eerlijk denkt elfje niet dat Mousse ooit met pensioen mag bij Perspirant, het zou niet kunnen...

Mousse wil, niet wilT
 
precies, dan heb ik ook geen regeling nodig.
 
Een reactie posten



<< Home
This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Google