01 juli 2007

 

Houdbaarheid

Gisteren een pilsener van april 2007 genuttigd met een heerlijk gevoel dankzij het internet.

Met dank aan beiaard

Het is in Nederland verplicht om op een fles bier de houdbaarheid aan te geven. Veel mensen vinden dit jammer. Je wekt namelijk de indruk dat bier, na het verstrijken van de houdbaarheid datum niet meer te drinken is. NIETS IS MINDER WAAR.


De smaak van bier, net als die van wijn, veranderd als het ouder wordt. Het is echter niet zo dat het bederft.
Zoals ook bij wijn het geval is, zijn er bieren die goed geschikt zijn om te bewaren en er zijn er die je beter zo vlug mogelijk kunt drinken. Veel bockbieren zijn zeer goed te bewaren. Zeker het als zeer zoet bekent staande Grolsch Bok leent zich daar uitstekend voor. Dat bleek ook wel tijdens de jaarlijkse bokbier blindproeverij gehouden bij De Beiaard te Enschede in 1997, waar het Grolsch Bok uit 1996 het best bevonden werd.

Comments:
bekent?

Ik dacht dat bier tot die datum schadelijk was...

En iets gemerkt?
 
bekend(ja, copy and paste - je kan ook geen teksten zo maar overnemen. Terwijl die Belgen altijd het groot dictee winnen.) Niets gemerkt, hoor.
 
april 2007, die waaghals!
 
Journalisten moeten risico durven nemen
 
Je hebt Willem zijn site ook al gezien, toch?
 
Als het goed is is mijn naam nu ook weer blauw...
 
En nu ook
 
Pffff ik heb 2 accounts..... ik moet er 1 zien kwijt te raken....zucht
 
Ik zal eens kijken hoe dat moet!
 
https://www.google.com/accounts/

Hier denk ik. Moet je wel inloggen en dan deleten!
 
gelukt!
 
Dankjewel lifi
 
Graag gedaan, schatje
 
Een reactie posten



<< Home
This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Google