10 augustus 2006

 

Cursus downloaden



Elfje weet bijna alles van downloaden maar ze is nog niet zo bekend met nieuwsgroepen. Mousse heeft daarom vandaag een cursus voor gevorderen gevolgd. Hier is het les materiaal.

Zorg eerst voor een goede newsagent. Bijvoorbeeld: (de leraar gebruikte:) newsleecher. Mousse heeft al Grabit op zijn pc, dus gaat hij het eerst daarmee proberen.

NewsLeecher is a tool made for fetching and managing articles from the Usenet. It downloads Usenet articles in a snap, and uses it's inline engine to assemble and decode all the downloads. The powerful featureset and state-of-the-art user interface makes it an application "you simply can't live without" if you are a serious Usenet user.


Zorg er dan voor dat je FTD heb draaien.

FTD is een programma dat toebehoort aan aan de gelijknamige community. Met behulp van dit programma laten mensen elkaar weten wat ze waar en wanneer op Usenet posten of ze laten weten dat er op dit moment een leuke post op Usenet staat.

Daarnaast heb je een NZB site nodig

NZB bestanden zijn kleine header bestandjes die de messageID's van een post bevatten. Met deze informatie is een geschikte nieuwsreader in staat om de post te downloaden zonder eerst de headers van die post te downloaden.

Je hebt een goede newsserver nodig. Je kan er voor kiezen een pay server te nemen. Bijv. Eweka. Lees - (Die van xs4all is geloof ik ook wel goed.)

Het belangrijkste is FTD - het staat hier allemaal. En als ik het niet goed heb uitgelegd, begin dan hier.








Comments:
Elfje is erg moe, ze heeft het vol kunnen houden tot en met het downloaden van FTD, maar toen verloor ze de aansluiting.
Morgen weer een poging!

Klinkt allemaal wel interessant en heel erg moeilijk. Knap van Mousse dat hij een zo heldere uitleg er aan heeft kunnen geven....
 
ja, ik heb nadat ik het geschreven heb geprobeerd. Dat FTD is een community programma waar de leden hun ontdekkingen bekend maken, die ook eerst gecontroleerd zijn op volledigheid en of ze nog wel aanwezig zijn. Daar staat ook dan hoe het pakket heet. Dan kan je op een nzb site de naam van het pakket opgeven. Die nzb-site (eigenlijk een soort binary searcher) heeft dan een knop waarmee je een opdracht kan geven dat die pakketen via je newsagent kan binnenhalen. Zo is misschien nog duidelijker.
 
...nadat ik had opgeschreven, heb ik het uitgeprobeerd....
vervang eerste zin van Mousse said.
 
het allemaal makkelijker als je er bij bent geweest....toch???
 
Ik leg het je allemaal uit. Je moet dan wel luisteren, niet gelijk overal op klikken.
 
hihi, maar ik vind klikken zo gezellig, dan verschijnen er altijd nieuwe verassingen op het scherm! Soms kan je ook prijzen winnen enzo....

Maar ik beloof dat ik goed zal opletten, echt waar.
 
elfje zit de hele dag met haar hoofd scheef....
 
Een reactie posten



<< Home
This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Google